E-Commerce Lead

Ben jij iemand die het leuk vindt om strategieën te ontwikkelen, maar tegelijkertijd graag zijn handen uit de mouwen steekt? Heb je ruime ervaring binnen een Online Marketing rol? & wil je graag werken aan merken zoals Walra, Dindi, Byrklund en Clyr? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat houdt de functie in?

De E- Commerce Lead is verantwoordelijk voor het optimaliseren van de online verkoopkanalen door middel van digitale marketingstrategieën, het analyseren van data, verbeteren van de conversie en beheren van de online klantreis. Het doel is altijd om de online prestaties te verbeteren van onze producten en merken, de verkoop te verhogen en klanttevredenheid te waarborgen. Je focust je hierbij zowel op B2C als B2B omgevingen. 

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je stuurt een (klein) team van directe collega’s aan die onze e-commerce activiteiten ondersteunen en fungeert als aanspreekpunt voor vragen binnen dit team. Daarnaast coördineer je de technische development en online marketing agencies om de webshop verder te ontwikkelen en de resultaten te optimaliseren.
  • In samenwerking met onze online marketing agencies bepaal en stuur je de strategie voor gericht adverteren via diverse kanalen en betaalde platforms om verkeer naar de website te trekken conversie te verhogen. Daarnaast zorg je, samen met onze partners, voor effectieve zoekmachineoptimalisaties (SEO) en zoekmachineadvertenties (SEA) om de zichtbaarheid en prestaties in de zoekresultaten te verbeteren. 
  • Website en platform beheer; zorgen voor een optimale werking van de E-commerce website en platformen, inclusief het beheren van productpagina’s, voorraad, prijzen, campagnebeelden, teksten en promoties.
  • Doorontwikkelen en testen van (nieuwe) functionaliteiten binnen de webshop en aanverwante systemen/ bijbehorende processen.
  • Marktonderzoek: analyseren van markttrends en volgen van concurrenten om kansen en bedreigingen voor de e-commerce business te identificeren.
  • Het monitoren en rapporteren van prestaties van campagnes, de website, de merken en de producten. Je geeft hierbij presentaties aan zowel directie als datagedreven input aan het productteam.
  • Het uitwerken van een B2B strategie in samenwerking met het Sales team om kansen optimaal te benutten.
  • Monitoren van voorraadniveau en coördineren met de afdeling inkoop & Supply Chain voor tijdige aanvullingen.
  • Strategie uitzetten rondom emailcampagnes om klanten te bereiken met aanbiedingen, nieuwsbrieven en productaanbevelingen.

Wie zijn wij?

Al meer dan 65 jaar is Vespo dé marktleider op gebied van Home textiles in de Benelux. Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: Home textiles en Workwear. Vespo verkoopt kwalitatief bad-, bed- en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Byrklund en Dindi. Tevens maken we textiel op maat voor onze klanten. Vespo fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.

Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedreven internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 mil. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, Strijp S & Parklaan. Vespo verkoopt naast haar eigen merken private label voor veel bekende A merken en klanten, met een eigen Sales team.

Onder de Vespo Groep behoort ook Santino. Santino richt zich op de verkoop van Workwear en is gevestigd in Hapert.

Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
  • Een passend salaris bij je werkervaring en opleiding.
  • 28 vakantiedagen.
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling.
  • Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen.
  • Een telefoon van de zaak
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familiegevoel te versterken!
  • Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!
  • Daarnaast werkt Vespo met een 38-urige werkweek.

Wat verwachten we van jou?

Functiegerichte competenties:

  • Communicatief sterk: Je bent in staat op om een professionele manier te communiceren met zowel interne als externe stakeholders.  
  • Commercieel gericht: je bent commercieel ingesteld en vindt het leuk om nieuwe kansen te signaleren en zo bij te dragen aan de groei van de organisatie.
  • Analytisch: Je vindt het leuk om data te analyseren om zo de prestaties te kunnen monitoren en rapporteren.

En je daarnaast herkent in onderstaande:

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding richting Marketing of vergelijkbaar.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de E-tail, bij voorkeur als Performance Marketeer of Online Marketeer.
  • Je bent hands-on en vindt het niet erg om zelf ook de handen uit de mouwen te steken om samen met het team resultaten te boeken.
  • Je bent bekend met het maken van analyses en interpreteren van cijfers.
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van e-tail.
  • Je hebt affiniteit met marketing en branding.
  • Je hebt ervaring met online marketing tools, zoals Meta, Google Ads, Google Analytics  & CMS systemen (we love Shopify <3).
  • Je bent minimaal 32 uur beschikbaar (in vast dienstverband).

Interesse?

Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.

Contactpersoon:

Angela Kerkers
HR Adviseur

hr@vespogroep.nl

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op