Content Creator
Adem jij creativiteit en denk je in beeld? Kun jij met sterke visuals en overtuigende teksten mensen laten klikken, kopen en fan worden van een merk? Wij zoeken een creatieve en conversiegerichte Content Creator die samen met ons zorgt voor verdere groei in bekendheid, uitstraling en prestaties van onze merken, waaronder Walra, Dindi en Byrklund.
Wat ga je doen?
Als Content Creator bij Vespo Groep ben jij dé kracht achter de online uitstraling, zichtbaarheid en overtuigingskracht van onze merken. Je bent verantwoordelijk voor het creëren, optimaliseren en beheren van visuele uitingen én content teksten voor advertenties, onze brand webshops en (zo nu en dan) sociale media. De nadruk ligt op het verhogen van de effectiviteit van deze kanalen, waarbij een flinke nadruk ligt op content voor advertenties. Doelen zijn o.a. het verlagen van kosten per klik, het verhogen van doorklikpercentages, conversies, bereik en verkopen en het positief beïnvloeden van de kwaliteits- en klantervaring.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Creëren en editen van video’s en dynamische visuals voor advertenties (o.a voor META en TikTok).
- Schrijven en optimaliseren van advertentieteksten en product content (o.a. voor Google).
- Je bedenkt en maakt advertentieteksten, creatieve visuals en content voor landingspagina’s, waarbij je overtuigingsprincipes (bijv. Cialdini) en goed design (UX) toepast.
- Je duikt in (o.a. zoekwoord) data en gebruikersgedrag om te ontdekken waar kansen liggen en waar de doelgroep behoefte aan heeft. Je vertaalt deze data naar sterke aantrekkelijke en overtuigende concepten.
- Analyseren en optimaliseren van resultaten: je monitort prestaties zoals CTR, conversieratio’s en gebruikersgedrag en past content continu aan voor maximale impact.
- A/B-testen: Je experimenteert met verschillende varianten van content om te ontdekken wat het beste werkt.
- Samenwerken met specialisten: je stemt af met (externe) advertising-experts, designers, brand managers en het E-commerce team om tot effectieve en consistente campagnes te komen.
- Meedenken over innovatie: je levert input voor de bredere performance-strategie, volgt trends in content, advertising en e-commerce en experimenteert continu met nieuwe creatieve invalshoeken om de doelgroep te blijven triggeren, verrassen en overtuigen.
- Je bent continue op zoek naar inspiratie en trends op het gebied van advertising content, om de merken op een nieuw manier in beeld te brengen.
- Rapporteren en delen van inzichten: je vertaalt data naar concrete aanbevelingen en deelt resultaten met collega’s en stakeholders binnen de organisatie.
Naast je dagelijkse werkzaamheden staan wij als organisatie altijd open voor een frisse blik en verbetervoorstellen. Voel je dus vrij om je nieuwsgierig op te stellen en met ideeën te komen voor verbetering.
Wie zijn wij?
Al meer dan 65 jaar is Vespo dé marktleider op gebied van Home textiles in de Benelux. Met ongeveer 60 professionals verkoopt Vespo kwalitatief bad-, bed- en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Dindi Home en Byrklund. Naast deze eigen merken verkoopt Vespo ook private label voor veel bekende A-merken en klanten. Vespo fungeert, op een no-nonsense manier, als schakel tussen leveranciers en klanten verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedreven internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 miljoen. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, op Strijp S & aan de Parklaan.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een geweldige, gastvrije en mooie werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondische en open werksfeer.
- Een bruto maandsalaris tussen €2.996 en €3.658, afhankelijk van werkervaring.
- 25 vakantiedagen.
- Een aantrekkelijke pensioenregeling.
- Personeelskorting.
- Een dynamisch, gezellig, jong en creatief team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen.
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familiegevoel te versterken!
- Daarnaast werkt Vespo met een 38-urige werkweek.
Wie ben jij?
Jij past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
- Commercieel ingesteld: Je begrijpt dat content niet alleen mooi moet zijn, maar moet converteren en presteren. Je denkt vanuit de klant én de merkstrategie, en weet hoe woorden en visuals kunnen bijdragen aan meer clicks, leads en verkopen.
- Creatief: Je creëert graag, denkt vernieuwend en weet ideeën om te zetten in onderscheidende content. Je hebt gevoel voor taal, beeld en tone-of-voice, bent op de hoogte van de laatste (online) trends en durft te experimenteren met nieuwe invalshoeken, advertentieformats en concepten.
- Zelfstandig: Je neemt initiatief, organiseert je werk effectief en weet prioriteiten te stellen in een dynamische omgeving. Je weet wanneer je zelf aan de slag kunt of partners moet betrekken.
- Hands-on: Je bent praktisch ingesteld en houdt van aanpakken. In plaats van alleen plannen maken, steek je de handen uit de mouwen: je schrijft, test, analyseert en verbetert.
- Resultaatgericht: Je werkt doelbewust en laat je leiden door data. Je houdt prestaties scherp in de gaten, stuurt bij waar nodig en streeft continu naar betere commerciële resultaten aan de hand van betere CTR’s, conversieratio’s en lagere kosten per conversie en een sterk resultaat onder aan de streep.
En je daarnaast herkent in onderstaande:
- Je hebt HBO werk- en denkniveau, een opleiding in de richting Marketing, Communicatie, (Digitale) Media of vergelijkbaar is een grote pré.
- Minimaal 2 – 4 jaar ervaring met contentcreatie in digitale context, bij voorkeur ervaring met advertising (SEA en/of Social Advertising).
- Je hebt ervaring met het ontwikkelen van visuele merkcontent – van concept tot video of advertentie – die de identiteit versterkt en converteert.
- Ervaring met en kennis van overtuigingsprincipes, A/B-testing, conversieoptimalisatie en UX-principes.
- Kennis en ervaring van video edit tools, zoals Adobe Premiere Pro en/of CapCut.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
- Je bent bij voorkeur fulltime (38 uur per week) beschikbaar, minder uren is bespreekbaar.
Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Angela Kerkers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl