Head of E-Commerce
Word jij enthousiast van het bouwen en uitrollen van een krachtige e-commerce strategie die groei en merkbeleving combineert? Wil je graag werken aan merken zoals Walra, Dindi, Byrklund en Clyr? Als Head of E-Commerce bij Vespo krijg je de kans om richting te geven aan alle digitale verkoopkanalen en samen met het team het verschil te maken.
Wat houdt de functie in?
Als Head of E-Commerce ben je verantwoordelijk voor de strategische en operationele ontwikkeling van alle digitale verkoopkanalen, met als doel omzetgroei, margeverbetering en merkbeleving.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Ontwikkelen van een duidelijke E-Commerce visie en strategie in lijn met de bedrijfsdoelstellingen.
- Identificeren van groeimogelijkheden binnen bestaande én nieuwe online kanalen.
- Opstellen, beheren en bewaken van budgetten, forecasts en commerciële doelstellingen.
- Initiëren en leiden van projecten op het gebied van digitalisering en automatisering.
- Signaleren van digitale trends en technologische ontwikkelingen, en deze vertalen naar concrete plannen voor Vespo.
- Operationeel eindverantwoordelijk voor het e-commerce team.
- Intensieve samenwerking met het marketingteam om de online strategie te integreren in de totale merk- en communicatiestrategie.
- Het waarborgen van een optimale online klantervaring.
Over Vespo
Al meer dan 65 jaar is Vespo dé marktleider op gebied van Home textiles in de Benelux. Vespo verkoopt kwalitatief bad-, bed- en keukentextiel, dit doen we voor onze merken (Walra, Dindi, Byrklund), maar ook textiel op maat voor veel bekende A-merken en klanten (private label). Vespo fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedrevenheid internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 Mil. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, Strijp S & Parklaan.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een geweldige, gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, bourgondische en open werksfeer.
- Een passend salaris bij je werkervaring.
- 28 vakantiedagen.
- Een bonusregeling.
- Een aantrekkelijke pensioenregeling.
- Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen
- Een laptop, telefoon en auto van de zaak .
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familiegevoel te versterken!
- Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!
- Daarnaast werkt Vespo met een 38-urige werkweek.
Wat verwachten we van jou?
Je past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
- Communicatief sterk: Je bent in staat op om een professionele manier te communiceren met zowel interne als externe stakeholders en kunt jouw plannen goed overbrengen.
- Commercieel gericht: je hebt een scherp oog voor kansen en vindt het leuk om deze te benutten om zo actief bij te dragen aan de groei van Vespo.
- Analytisch: je voelt je comfortabel bij het analyseren van data en gebruikt inzichten om prestaties te monitoren, rapportages op te stellen en verbeteringen door te voeren
En je daarnaast herkent in onderstaande:
- Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding richting Marketing of vergelijkbaar.
- Minimaal 5 – 8 jaar werkervaring in een E-Commerce rol, waarvan minimaal 3 jaar in een leidinggevende rol.
- Je bent resultaatgericht met bewezen ervaring in omzetgroei.
- Je bent bekend met het maken van analyses en interpreteren van cijfers.
- Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van e-tail.
- Je hebt ervaring met online marketing tools, zoals Meta, Google Ads, Google Analytics & CMS systemen (we love Shopify <3).
- Je bent minimaal 32 uur beschikbaar (in vast dienstverband).
Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Angela Kerkers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

