Medewerker Financiële Administratie (20-24 uur)

Wil jij bijdragen aan de gezondheid van de Vespo Groep en ben je de financiële professional die gaat ondersteunen onze financiële administratie naar een hoger niveau te tillen? Dan zoek wij op zoek naar jou!

Wat houdt de functie in?

De Finance afdeling bij Vespo is verantwoordelijk voor accurate afhandeling en controle van geldstromen voor de verschillende activiteiten en bedrijfsonderdelen binnen de organisatie. Als Medewerker Financiële Administratie ga jij daaraan bijdragen!

Jouw voornaamste focus komt te liggen op de crediteurenadministratie. Daarbij controleer en verwerk je inkomende facturen in overeenstemming met het financiële beleid van Vespo en onderhoud je contacten met de leveranciers betreffende crediteurenvraagstukken. Je stelt betalingsvoorstellen op en bewaakt betaaltermijnen.

Aangezien wij streven naar een allround inzetbare afdeling, krijg je er na een gedegen inwerkperiode ook andere taken bij. Denk daarbij aan debiteurenbeheer, het controleren van kredietvaardigheid en betaalmoraal van (potentiële) klanten en het aanvragen van kredietlimieten. Uiteindelijk ben je als Medewerker Financiële Administratie dus breed inzetbaar op de Finance afdeling en ben je daarmee (net als je collega’s) een belangrijke spil in het financieel gezond houden van de Vespo Groep.

Jouw belangrijkste werkzaamheden:

  • Bank boeken.
  • Verwerken van inkomende facturen in overeenstemming met het financiële beleid van Vespo.
  • Controleren van facturen op juistheid en volledigheid.
  • Onderhouden van contacten met leveranciers betreffende openstaande facturen.
  • Afstemmen van financiële gegevens met interne afdelingen.
  • Opstellen van betalingsvoorstellen en bewaken van betalingstermijnen.
  • Ondersteunen bij maand- en jaarafsluitingen.
  • In samenwerking met sales ben je verantwoordelijk voor debiteurenbeheer. Onder andere draag je zorg voor geblokkeerde verkooporders.
  • Medeverantwoordelijk voor het bijhouden van diverse mailboxen.
  • Controleren van kredietwaardigheid en betaalmoraal van (potentiële) klanten en aanvragen van kredietlimieten.

Wie zijn wij?

Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: huishoudtextiel en bedrijfskleding. We maken textiel op maat voor onze klanten. Onder de merken Walra, Dindi, Clyr en Byrklund verkoopt Vespo huishoudtextiel. Onder het merk Santino verkoopt Vespo werkkleding. Vespo fungeert op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers verspreid over de hele wereld en onze klanten (voornamelijk gevestigd in Nederland en België).

Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.

Natuurlijk wil je bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en rol.
  • Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken met, in overleg met het team, flexibele start- en eindtijden.
  • Een functie en organisatie waarin je ruimte krijgt om jezelf binnen het vakgebied te ontwikkelen en werkzaamheden naar je toe te trekken.
  • Alle faciliteiten die je nodig hebt voor je werkzaamheden.
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!
  • Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!

Wat verwachten we van jou?

Functiegerichte competenties:

  • Aandacht voor detail & nauwkeurig: je bent in staat geconcentreerd te werken als het gaat om detailinformatie en werkt daarbij nauwkeurig en foutloos. Je herkent tegenstrijdigheden in data en bent kritisch op de kwaliteit.
  • Proactief: je signaleert kansen voor verbetering van de financiële data en komt gevraagd en ongevraagd met ideeën om bij te dragen aan de kwaliteit van de financiële processen.
  • Analytisch: je bent in staat om financiële gegevens te analyseren en complexe informatie te begrijpen, om zo tot gefundeerde conclusies te komen.
  • Oplossingsgericht: je bent in staat financiële problemen en uitdagingen te identificeren en effectieve oplossingen te bedenken om de financiële gezondheid van het bedrijf te waarborgen.
  • Communicatieve vaardigheden: je durft leveranciers en klanten aan te spreken op betaalgedrag en betalingscondities.

Vaardigheden:

  • MBO+ werk- en denkniveau, met een opleiding in de richting van bijvoorbeeld Bedrijfseconomie of Financiële Administratie (pré).
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een financieel vergelijkbare functie.
  • Je hebt vergevorderde kennis van Microsoft Excel. Kennis van Microsoft Navision (ERP) is een pré.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je zoekt een parttime functie voor 20-24 uur per week.

Interesse?

Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.

Contactpersoon:
Manon de Rijk
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op