Medewerker Finance

Al ruim 60 jaar zit het diep genesteld in onze vezels: textiel. Die passie delen we binnen de Vespo familie met z’n allen. Een goede en professionele afhandeling van de geldstromen is van groot belang om deze passie te kunnen blijven delen. Dus ben jij toe aan meer verantwoordelijkheid en variatie in je werkzaamheden en voel jij je thuis in een dynamische handelsomgeving in de textielbranche? Binnen het Finance team van Vespo hebben wij ruimte voor een:

De Finance afdeling van Vespo is verantwoordelijk voor de accurate afhandeling en controle van geldstromen voor de verschillende activiteiten binnen de organisatie. Ons team bestaat uit drie hechte collega’s. In onze werkzaamheden en expertise zijn wij zo all-round mogelijk. Dit zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is en we elkaar kunnen ondersteunen en overnemen mocht dit gewenst zijn. Jij zal in deze dynamische positie te maken krijgen met alle lagen binnen de organisatie waarbij je optreed als aanspreekpunt voor Finance gerelateerde vraagstukken. Om je een beeld te geven van hoe een dag op onze afdeling eruit ziet hieronder een aantal belangrijke werkzaamheden op een rijtje:

  • Bank boeken;
  • Inkoopfacturen boeken, archiveren en zorg dragen voor goedkeuring;
  • In samenwerking met sales ben je verantwoordelijk voor debiteurenbeheer. Onder anderen beoordeel je (en draag je zorg voor het eventueel vrijgeven van)  geblokkeerde verkooporders op basis van vooraf gedefinieerde criteria;
  • Samen met directe collega’s draag je zorg voor het bijhouden van diversen mailboxen;
  • Voorbereidend werkzaamheden omtrent leverancier betalingen;
  • Kredietvaardigheid en betaalmoraal van (potentiële) klanten controleren en het aanvragen van kredietlimieten;
  • Diversen werkzaamheden met betrekking tot de maandafsluiting.

Over Vespo

Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 90 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: huishoudtextiel en bedrijfskleding. We maken textiel op maat voor onze klanten. Vespo verkoopt huishoudtextiel, waaronder de merken Walra, Byrklund en DinDi maar ook private labels. Je moet denken aan producten zoals handdoeken, bad, bedden en keuken textiel. Onder het merk Santino verkoopt Santino BV (Onderdeel van Vespo) werkkleding. Vespo en Santino fungeren, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers (verspreid over de hele wereld) en klanten. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt, zodat ook jij geïnspireerd raakt door onze basis: de vezels.

Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht. 

Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en opleiding.
  • Mogelijkheid om thuis te werken met, in overleg met het team, flexibele start- en eindtijden
  • Vespo werkt met een 38-urige werkweek.
  • Laptop van de zaak.
  • Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen.
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!

Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!

Wat verwachten we van jou?

Wij zoeken vooral een enthousiaste, professionele en analytische professional die zowel zelfstandig als in teamverband goed uit de voeten kan. Zoals eerder aangegeven trachten wij zo all-round mogelijk te zijn om het werk gevarieerd en uitdagend te houden. Je hoeft bij ons niet gelijk all-round expert te zijn. Enkele jaren ervaring, het liefst in een vergelijkbare omgeving, is belangrijk. Vooral ben jij leergierig en sta je open om nieuwe skills te leren! Uiteraard ondersteunen wij jou als team en krijg je de tijd om kennis te maken met de verschillende activiteiten en stakeholders binnen de organisatie. Onze ideale kandidaat kan zich verder identificeren met de volgende competenties en vaardigheden:

Functiegerichte competenties:

  • Communicatief sterk: vaardig in het afhandelen van vraagstukken met klanten en andere stakeholders.
  • Analytisch en cijfermatig sterk: zorgvuldig te werk kunnen gaan met een zelfredzame houding.
  • Stress bestendig: in staat zijn prioriteiten te stellen in hectische momenten.
  • Sterke mate van integriteit: je voert je taken uit naar eer en geweten.
  • Teamplayer: je bent flexibel en houdt van werken in een dynamische omgeving.

Vaardigheden:

  • Je beschikt over een afgeronde financiële of bedrijfseconomische opleiding op minimaal MBO-niveau.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen een soortgelijke functie.
  • Je beschikt over vergevorderde kennis van Microsoft Excel.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je bent minimaal 4 dagen beschikbaar.  
  • Kennis van Microsoft Navision (ERP) is een pre.

Interesse?

Spreekt deze vacature jou aan of heb je vragen? Aarzel niet en neem contact op, onze recruiter staat altijd klaar om je te woord te staan.

Nils Pouderoyen
Recruiter Vespo

T: +31 6 29545005
M: nils.pouderoyen@vespo.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op