Manager Brands
Ben jij een ondernemende manager met commercieel talent? Bij Vespo, marktleider in Home textiles, zoeken we een ambitieuze Manager Brands die ons team kan leiden naar nieuwe successen. Laat jij onze merken zoals Walra, Byrklund, Clyr, Dindi Home en licenties zoals Brabantia nationaal en internationaal groeien in Retail en e-commerce.
Wat houdt de functie in?
Als Manager Brands ontwikkel je verkoopstrategieën en voer je deze uit met je commerciële en acquisitieve gedrevenheid. Je focus ligt op het vergroten van de marktpositie van onze merken Walra, Byrklund, Clyr en Dindi Home én licenties o.a. Brabantia. Zowel nationaal als internationaal. Naast je focus op Key-accountmanagement en sales, ben je verantwoordelijk voor de afdelingen Sales, Marketing, Product development, DTP en de commerciële binnendienst, hierin word je ondersteund door een Productmanager en een Team Lead Marketing. Gezamenlijk drijven jullie de merkgroei voor alle mogelijke distributiekanalen van Retail tot e-commerce.
Verder staat cross- en upsell jou op het lijf geschreven, me je scherpe oog voor merkontwikkeling en je ervaring op het gebied van commercieel merkenbeleid stuur je op verkoopdoelstellingen. Je houdt van innovaties en verbeteringen en weet deze verder te ontwikkelen binnen onze Sales en Marketingprocessen. Je werkt samen met het Vespo Brands team aan de groei van onze omzet.
Dus jouw doel is:
- Acquireren van nieuwe relaties én uitbouw van bestaande klanten
- Ontwikkelen en groei realiseren van de merken
- Samenwerken en aansturen van Accountmanagement & Marketing (Brands)
Jouw verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen en implementeren van (strategische) verkoopstrategieën m.b.t. onze Brands (incl. vergroten van merkwaarde), als ook de omzet en winstgevendheid, incl. verkoopdoelstellingen en KPI’s, en analyseren van verkoopdata.
- (Verkoop) budgetverantwoordelijk en het analyseren van de opgestelde (financiële) rapportages. Nemen van beslissingen op de aangeleverde informatie.
- Bestaande merken positioneren in de markt in zowel Retail als E-tail distributiekanalen.
- Identificeren van groeikansen in bestaande en nieuwe markten en/of producten/innovaties.
- Coördineren van commerciële activiteiten met de marketingafdeling voor merkconsistentie.
- Aansturen en coachen van het sales- product- en marketingteam.
- Monitoren van markttrends en concurrentie, en delen van marktinzichten.
- Je bent lid van het managementteam (MT) en rapporteert aan de Managing Director
Over Vespo
Al meer dan 60 jaar is Vespo dé marktleider op gebied van Home textiles in de Benelux. Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: Home textiles en Workwear. Vespo verkoopt kwalitatief bad-, bed- en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Byrklund en Dindi. Tevens maken we textiel op maat voor onze klanten. Vespo fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedrevenheid internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 Mil. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, Strijp S & Parklaan. Vespo verkoopt naast haar eigen merken private label voor veel bekende A merken en klanten, met een eigen Sales team.
Onder de Vespo Groep behoort ook Santino. Santino richt zich op de verkoop van Workwear en is gevestigd in Hapert.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een geweldige, gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, bourgondische en open werksfeer.
- Een passend salaris bij je werkervaring en opleiding.
- 28 vakantiedagen.
- Een aantrekkelijke pensioenregeling.
- Een bonusregeling om je inzet te belonen.
- Auto van de zaak, telefoon en laptop.
- Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familiegevoel te versterken!
- Daarnaast werkt Vespo met een 38-urige werkweek.
Wat verwachten we van jou?
Je past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
- Initiatief nemen, betrokkenheid, samenwerken, commercieel- en aanpassingsvermogen, zelfstandig en zelfsturend, analytisch vermogen, stressbestendig en accuraat.
- HBO/WO diploma in Bedrijfskunde, Commerciële Economie, Marketing, of vergelijkbaar
- Minimaal 5 jaar commerciële ervaring, bij voorkeur in Retail/e-tail.
- Ervaring met teammanagement en het behalen van sales targets.
- Leiderschapscapaciteiten en projectmanagementvaardigheden.
- Inzicht in markttrends en concurrentieanalyse.
- Daarnaast ben je ambitieus, ondernemend en heb je de sales ervaring opgedaan het liefst binnen een vergelijkbare dynamische (Retail) sector.
Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Angela Kerkers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl