Inside Sales Employee
Ben jij op zoek naar een afwisselende functie waarbij je zowel commercieel als administratief aan de slag gaat? Dan is dit de functie voor jou! Als Inside Sales Employee heb je een waardevolle bijdrage aan de verdere groei van ons bedrijf.
Wat houdt de functie in?
Als Inside Sales Employee ben je een belangrijke schakel binnen ons Brands team. Je hebt zowel commerciële als administratieve taken en zorgt ervoor dat de zakelijke klanten en consumenten optimaal worden geholpen. Je zet je hierbij in voor meerdere merken, waaronder Walra & Dindi. Daarbij streef je, samen met het team, naar commerciële groei. Je hebt contact met klanten en draagt bij aan een goede after sales.
Je komt terecht in een team met twee Accountmanagers die je zullen begeleiden gedurende het werk. Daarnaast ben je nauw betrokken bij het Customer Service team.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Ondersteunen van de Accountmanager Brands in het beheren van B2B klanten en het onderhouden van klantcontact.
- Bijdragen aan de groei van de B2B webshop door het bijhouden van het aanbod en het informeren van zakelijke klanten over nieuwe collecties en aanbiedingen.
- Proactief meedenken over het verbeteren van de webshop, wat ten goede komt voor een optimale klantbeleving.
- Ondersteuning van Accountmanager bij de afhandeling van klantvragen, het plannen van afspraken en het verzorgen van administratieve werkzaamheden.
- Het opvolgen van de verkooporders, zodat deze goed en tijdig geleverd worden.
- Verkoopondersteuning aan diverse zakelijke klanten, zoals bijvoorbeeld het aanleveren van gegevens (aanbod, productdata en beschikbare voorraad) voor campagnes bij onze klanten.
- Proactief opvolgen en/of signaleren van leads en klanten met commerciële kansen. Bijvoorbeeld wanneer klanten minder afnemen, of juist meer waardoor we weer graag aan tafel komen.
- Je focus ligt voornamelijk op zakelijke klanten, maar je fungeert ook als achterban voor de Customer Service voor onze consumenten.
Naast je dagelijkse werkzaamheden staan wij als organisatie altijd open voor een frisse blik en verbetervoorstellen. Voel je dus vrij om je nieuwsgierig op te stellen en met ideeën te komen voor verbetering.
Over Vespo
Al meer dan 65 jaar is Vespo dé marktleider op gebied van Home textiles in de Benelux. Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: Home textiles en Workwear. Vespo verkoopt kwalitatief bad-, bed- en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Byrklund en Dindi. Tevens maken we textiel op maat voor onze klanten. Vespo fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedrevenheid internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 Mil. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, Strijp S & Parklaan. Vespo verkoopt naast haar eigen merken private label voor veel bekende A merken en klanten, met een eigen Sales team.
Onder de Vespo Groep behoort ook Santino. Santino richt zich op de verkoop van Workwear en is gevestigd in Hapert.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een geweldige, gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, bourgondische en open werksfeer.
- Een passend salaris bij je werkervaring en opleiding.
- 25 vakantiedagen.
- Een aantrekkelijke pensioenregeling.
- Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familiegevoel te versterken!
- Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!
- Daarnaast werkt Vespo met een 38-urige werkweek.
Wat verwachten we van jou?
Je past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
- Communicatief sterk/ klantvriendelijk: je staat op een professionele en empathische manier onze klanten en consumenten te woord en bent niet bang om met zowel interne als externe stakeholders te schakelen.
- Commercieel gericht: je bent commercieel ingesteld en vindt het leuk om nieuwe commerciële kansen te signaleren en zo bij te dragen aan de groei van de organisatie.
- Projectmatig werken: je houdt ervan om overzicht te houden zodat afspraken goed lopen en verkooporders juist geleverd worden.
En je daarnaast herkent in onderstaande:
- Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde commerciële opleiding.
- 0-5 jaar werkervaring binnen een binnendienst- of commerciële ondersteunende rol.
- Je hebt een commerciële drive en affiniteit met B2B verkoop.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
- Je hebt een proactieve en klantgerichte houding.
- Je bent handig met digitale systemen en administratieve processen.
- Je bent bij voorkeur fulltime (38 uur per week) beschikbaar, minder uren is bespreekbaar.
Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Angela Kerkers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

