E-Commerce & Customer Service Medewerker

Heb jij affiniteit met E-Commerce en sta je graag in contact met klanten? Dan is deze functie iets voor jou! Wij hebben een mooie duo-rol beschikbaar als E-Commerce & Customer Service Medewerker.

Wat houdt de functie in?

Als E-Commerce & Customer Service Medewerker heb je een duorol bij Vespo. Je maakt deel uit van ons E-Commerce team en je houdt je bezig met zowel marketing als customer service werkzaamheden. Je ondersteunt de E-Commerce Coördinator achter de schermen bij alle E-Commerce werkzaamheden zoals het optimaliseren van content op onze webshops en het inrichten van campagnes.

Daarnaast ben je ook betrokken aan de voorkant van het E-Commerce proces, namelijk de contacten met de consument die onze producten koopt. Je staat B2C klanten te woord via diverse kanalen (telefoon, mail en chat) rondom vragen over onze producten, leveringen en retouren.

Je hebt in deze functie dus een dynamische rol binnen het E-Commerce domein en krijgt met diverse facetten van onze E-Commerce te maken.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Te woord staan van klanten middels telefoon, chat en email.
  • Afhandelen van klantvragen over zaken zoals onze producten, leveringen en/of retouren. Daarbij heb je binnen bepaalde kaders de vrijheid om zelf passende oplossingen te bedenken en aan te bieden.
  • Administratieve verwerking van bestellingen, retouren etc.
  • Beheren en bijwerken van productinformatie en andere content op de website/webshop.
  • Monitoren van voorraadniveaus en coördineren met de afdeling inkoop & supply chain voor tijdige aanvullingen.
  • Ondersteunen bij de ontwikkeling en uitvoering van online marketingcampagnes rondom onze eigen producten.

Wie zijn wij?

Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 60 professionals zijn wij dagelijks actief in de markt van het huishoudtextiel.

We maken textiel op maat voor onze klanten en voeren een eigen collectie met de merken Walra, Dindi en Byrklund. Vespo fungeert op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers verspreid over de hele wereld en onze klanten (voornamelijk gevestigd in Nederland en België) . Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt, zodat ook jij geïnspireerd raakt door onze basis: de vezels.

Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.

Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:

  • Een goed salaris passend bij je functie, maar dat is natuurlijk niet meer dan normaal!
  • Een 38-urige werkweek met de mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en flexibele werktijden.
  • Een variabele eindejaarsuitkering als we met z’n allen onze bedrijfsdoelstellingen hebben gehaald. Daarbij speel je zelf ook een belangrijke rol.
  • Uitstekende regelingen waaronder onze pensioenregeling en goede arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen.
  • Een fietsplan. Je kunt daarmee een fiets kopen tegen een fors belastingvoordeel.
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,23 cent per KM (vanaf 2024) en een thuiswerkvergoeding van € 2,35 per thuiswerkdag (indien van toepassing).
  • Alle faciliteiten die je nodig hebt voor je werk, waaronder natuurlijk een laptop.
  • De mogelijkheid tot het volgen van training en opleiding ten behoeve van je functie en persoonlijke ontwikkeling. We staan altijd open voor doorgroei binnen de organisatie als dat past binnen de capaciteit.
  • Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Wij zijn een Brabants familiebedrijf met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!
  • Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!

Wat verwachten we van jou?

Functiegerichte competenties:

  • Zelfstandigheid & ondernemerschap: ownership van je eigen projecten en werkzaamheden. Jij bent nieuwsgierig en neemt initiatief als je kansen ziet voor verbetering. Bij Vespo wordt ondernemerschap op ieder niveau gestimuleerd.
  • Analytisch vermogen: snel verbanden kunnen leggen en onderscheid kunnen maken tussen hoofd- en bijzaken.
  • Communicatief sterk: je hebt een vriendelijke, duidelijke en professionele communicatiestijl.
  • Probleemoplossend vermogen: je bent in staat informatie te vertalen naar een passende oplossing met inachtneming van de belangen van zowel de consument als de organisatie.
  • Klantgericht: je hebt een sterke focus op klanttevredenheid.
  • Teamplayer: je bent flexibel en houdt van werken in een dynamische omgeving.

Vaardigheden:

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden zowel in woord als geschrift.
  • Ervaring in E-Commerce en/of klantenservice is een pre.
  • Proactieve, leergierige en zelfstandige werkhouding.
  • Je bent fulltime beschikbaar (38 uur).

Deze functie is zeer geschikt voor een starter op de arbeidsmarkt die zin heeft om zich in de materie van E-Commerce onder te dompelen.

Spreekt deze vacature jou aan of heb je vragen? Aarzel niet en neem contact op, onze mensen staan altijd klaar om je te woord te staan.

Contactpersoon:
Steffie Huijbers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

Acquisitie n.a.v. de vacature wordt niet op prijs gesteld.

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op