Customer Service Medewerker
Al 60 jaar zit het diep genesteld in onze vezels: textiel. Die passie delen we binnen de Vespo familie met z’n allen. Naast hoogstaande kwaliteit producten met onze merken Walra, Dindi Home en Byrklund trachten wij naar een zo’n hoog mogelijk niveau van service aan onze klanten. Binnen ons Customer Service team hebben wij ruimte voor een leuke nieuwe collega! Wij zoeken een communicatief vaardige professional met een goed probleemoplossend vermogen. Ben jij helemaal in je element als je consumenten en partners verder kan helpen met hun vragen? Dan komen wij graag met jou in contact!
Wat houdt de functie in?
Binnen ons team houden wij ons bezig met klantverzoeken die betrekking hebben op onze Home Textiles producten. Wij hebben B2C en B2B customer service samengevoegd, in gelijke verdeling, om de werkzaamheden gevarieerd en uitdagend te houden. Dit betekent dat je ook fungeert als spin in het web binnen de organisatie. Je krijgt te maken met zo goed als alle afdelingen, in het bijzonder zal je samenwerken met het e-commerce team en de andere collega’s van Customer Relations. Je zal te maken krijgen met uiteenlopende vragen en verzoeken van klanten. Denk aan retouren, orderverwerking en
-opvolging, vragen over verzendingen en productinhoudelijke vragen. Ook met klachten kan jij goed omgaan, sterker nog, jij weet een klacht om te buigen naar een positieve ervaring. Om een breder beeld te geven een aantal werkzaamheden op een rijtje:
- Je draagt zorg voor een kwalitatief hoogwaardige- en tijdige afhandeling van vragen, klachten en retouren, zowel telefonisch, via onze chatfuncties, whatsapp als per mail.
- Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling en verwerking van klantvragen en opdrachten in onze backoffice systemen.
- Je streeft ernaar om goed op de hoogte te zijn van onze producten en acties zodat je in kan springen op vragen en proactief mee kan denken met oplossingen. Hier weet jij zowel intern als extern naar te handelen.
- Proactief informeren van alle betrokken partijen bij terugkerende vragen.
- Het doen van verbetervoorstellen ten behoeve van het proces rondom B2B en B2C klantcontact.
Wie zijn wij?
Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 90 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: huishoudtextiel en bedrijfskleding. We maken textiel op maat voor onze klanten. Onder de merken Walra, Dindi en Byrklund verkoopt Vespo huishoudtextiel. Onder het merk Santino verkoopt Vespo werkkleding. Vespo fungeert op een nononsense manier als schakel tussen leveranciers verspreid over de hele wereld en onze klanten (voornamelijk gevestigd in Nederland en België) . Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt, zodat ook jij
geïnspireerd raakt door onze basis: de vezels.
Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
- Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en opleiding.
- Mogelijkheid om thuis te werken met, in overleg met het team, flexibele start- en eindtijden
- Vespo werkt met een 38-urige werkweek (full-time).
- Laptop van de zaak.
- Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen.
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!
Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!
Wat verwachten we van jou?
Functiegerichte competenties:
- Communicatief sterk: je staat op een professionele, empathische en servicegerichte manier onze B2B en B2C klanten te woord.
- Proactieve mentaliteit: jij staat in voor je klant, ziet kansen en doet proactief verbetervoorstellen ten behoeve van procesoptimalisatie.
- Stressbestendig: snel kunnen schakelen tussen meerdere klanten en verschillende systemen tegelijkertijd, je hebt affiniteit met digitaal werken.
- Teamplayer: je bent flexibel en houdt van werken in een dynamische omgeving.
Vaardigheden:
- Minimaal MBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 1 jaar relevante werkervaring in een dynamische omgeving met consumentencontact
- Je bent bekwaam in het verwerken van informatie in backoffice systemen
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Beheersing van Engels, Frans en/of Duits is een absolute pré.
- Je bent 5 dagen in de week beschikbaar (minder uren per week is bespreekbaar).
Spreekt deze vacature jou aan of heb je vragen? Aarzel niet en neem contact op, onze mensen staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Manon de Rijk
hr@vespogroep.nl
Adriaan Mulderweg 4-10
5657 EM Eindhoven
Acquisitie n.a.v. de vacature wordt niet op prijs gesteld

