CRO specialist

Het afgelopen jaar heeft de wereld van e-commerce een explosieve groei doorgemaakt, waardoor alleen het hebben van een webshop lang niet meer voldoende is. Met verschillende webshops binnen het Home & Living segment, waarop bad-, bed- en keukentextiel wordt aangeboden, zijn we daarom op zoek naar een CRO specialist! In deze rol ga jij voor een optimale customer journey zorgen. Op de verschillende webshops, maar ook binnen de verschillende online marketing campagnes. Jij onderzoekt waar en waarom klanten afhaken en optimaliseert op basis van jouw bevindingen de website of campagne samen met jouw collega’s, met als doel samen de conversie te verhogen!

Wat ga je doen als CRO specialist?

Als CRO specialist houd jij je bezig met het optimaliseren van de volledige customer journey. Dit ga jij doen voor verschillende websites van onze mooie merken als Walra, Dindi Home, Santino en Byrklund. Hoe jij dit gaat doen:

  • Analyseren: Jij bent voortdurend bezig met het analyseren van de websites en online campagnes en kijkt waar eventuele pijnpunten liggen.
  • Testen: Aan de hand van jouw bevindingen bedenk en initieer jij A/B-testen en andere experimenten.
  • Adviseren: Je deelt de resultaten met collega’s en andere stakeholders binnen Vespo en brengt adviezen uit voor verbeteringen op het gebied van CRO en mogelijk gerelateerde zaken als UX en content.
  • Optimaliseren: Samen met collega marketeers en developers optimaliseer je de webshops en campagnes.
  • Stimuleren: Jij deelt jouw CRO kennis met jouw collega’s, bijvoorbeeld in kennissessies, en stimuleert iedereen om op een data-gedreven & conversie optimaliserende manier te werken.

Binnen ons E-Tail team krijg jij een baan waar gegarandeerd genoeg uitdagingen liggen op het gebied van CRO. De organisatie is enorm ambitieus, dus eigen initiatief op basis van jouw kennis en ervaring wordt zeker gewaardeerd.

Werken bij Vespo

Sinds 1960 is Vespo marktleider op het gebied van textiel. Met ongeveer 90 professionals op gebied van inkoop, sales, logistiek en marketing zijn wij dagelijks actief in twee markten: Home Textiles & Workwear. We maken op een duurzame manier textiel op maat voor onze klanten. Daarnaast verkoopt Vespo onder eigen merken waaronder Walra, Byrklund en Dindi Home. Je moet denken aan hoge kwaliteit producten zoals handdoeken, bedden- en linnengoed. Vespo fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt, zodat ook jij geïnspireerd raakt door onze basis: de vezels.

Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht. 

Natuurlijk wil je bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en opleiding
  • Hybride werken met flexibele werktijden
  • De mogelijkheid om je te blijven ontwikkelen door het volgen van relevante cursussen
  • Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” uitgebreide lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familie gevoel te versterken!

Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!

Wat vragen we van de nieuwe CRO specialist?

Allereerst dat jij een passie hebt voor alles wet met het internet en e-commerce te maken heeft. Met jouw persoonlijke interesse blijf jij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen dit vakgebied, waarbij jij dit het liefst zo snel mogelijk wil toepassen. Ook:

  • Heb jij minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding met een focus op (digital) Marketing, data en/of UX.
  • Heb jij tussen de 3 en 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur binnen een e-commerce omgeving.
  • Ken jij alle ins en outs van Google Analytics, Google Optimize, VWO en Optimizely en weet jij mogelijk nog andere programma’s aan te dragen.
  • Ben jij sterk analytisch ingesteld, kun jij goed samenwerken en weet jij kennis en adviezen moeiteloos over te brengen.
  • Beheers jij de Nederlandse én Engelse taal goed in woord en geschrift.
  • Is kennis van Front-end, UX en het inrichten van Analytics en Tag Manager een pré.
  • Bij voorkeur ben je fulltime beschikbaar (38 uur), een dag minder is bespreekbaar.

Hoe nu verder?

Spreekt deze vacature jou aan of heb je vragen over de positie? Neem dan contact op met onze recruiter Nils Pouderoyen. nils.pouderoyen@vespo.nl of +31 6 29545005.

We staan je graag te woord en zijn benieuwd naar jouw ambities!

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op