Business Controller (20-28 uur)

Vespo is op zoek naar een gedreven Business Controller die verantwoordelijkheid neemt voor het beheren en opstellen van financiële rapportages en analyses. Als jij op zoek bent naar een parttime financiële functie waarbij je als budgetbewaker opereert binnen de organisatie, dan zit je bij ons aan het juiste adres!

Wat houdt de functie in?

Als Business Controller ben je onderdeel van ons Finance team en ben je breed inzetbaar. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en optimaliseren van financiële rapportages, opleveren van heldere performance- en stuurinformatie ten behoeve van stakeholders zoals de aandeelhouders, directie en ons management team.

Jij speelt een cruciale rol in het bewaken van de financiële gezondheid van de Vespo Groep en het identificeren van kansen voor verbetering. Je adviseert daarbij de business.

Jouw belangrijkste werkzaamheden:

  • Het mede-verzorgen van de periodieke rapportages, analyses.
  • Medeverantwoordelijk voor het afsluitproces van de diversen bedrijfsonderdelen.
  • Opstellen van budgetten, forecast en financiële maand-jaar rapportages.
  • Bewaken, berekenen en verder ontwikkelen van het calculatiemodel.
  • Het vervullen van de rol als “business partner” – samenwerking opzoeken met de diversen stakeholders binnen de onderneming.
  • Input leveren voor de verdere digitalisering van Vespo en de nieuwe ERP-implementatie.
  • Analyseren van financiële gegevens, trends en risico’s om de prestaties van het bedrijf te beoordelen en proactief adviseren van het management.
  • Monitoren van budgetten en bewaken van de kostenstructuur.

Wie zijn wij?

Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: huishoudtextiel en bedrijfskleding. We maken textiel op maat voor onze klanten. Onder de merken Walra, Dindi, Clyr en Byrklund verkoopt Vespo huishoudtextiel. Onder het merk Santino verkoopt Vespo werkkleding. Vespo fungeert op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers verspreid over de hele wereld en onze klanten (voornamelijk gevestigd in Nederland en België).

Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.

Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en rol.
  • Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken met, in overleg met het team, flexibele start- en eindtijden.
  • Een functie en organisatie waarin je ruimte krijgt om jezelf binnen het vakgebied te ontwikkelen en werkzaamheden naar je toe te trekken.
  • Alle faciliteiten die je nodig hebt voor je werkzaamheden.
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!
  • Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!

Wat verwachten we van jou?

Functiegerichte competenties:

  • Aandacht voor detail & nauwkeurig: je bent in staat geconcentreerd te werken als het gaat om detailinformatie en werkt daarbij nauwkeurig en foutloos. Je herkent tegenstrijdigheden in data en bent kritisch op de kwaliteit.
  • Proactief: je signaleert kansen voor verbetering van de financiële data en komt gevraagd en ongevraagd met ideeën om bij te dragen aan de kwaliteit van de financiële processen.
  • Analytisch: je bent in staat om financiële gegevens te analyseren en complexe informatie te begrijpen, om zo tot gefundeerde conclusies te komen.
  • Oplossingsgericht: je bent in staat financiële problemen en uitdagingen te identificeren en effectieve oplossingen te bedenken om de financiële gezondheid van het bedrijf te waarborgen.
  • Communicatieve vaardigheden: je bent in staat complexe financiële informatie op een begrijpelijke manier over te brengen aan stakeholders.

Vaardigheden:

  • HBO+ werk- en denkniveau, met een opleiding in de richting van bijvoorbeeld Bedrijfseconomie, Accountancy of Finance & Control. (pre). Andere HBO studie behoort ook tot de mogelijkheden.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een financieel (vergelijkbare) functie.
  • Kennis van en ervaring met het werken met een datawarehouse.
  • Je hebt affiniteit met IT: kennis van en vaardigheid in werken met IT-toepassingen zoals MS-office (o.a. minimaal Excel gevorderd niveau), ERP systemen, PowerBI en Office 365.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe financiële gegevens te begrijpen.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je zoekt een parttime functie voor 20-28 uur per week.

Interesse?

Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.

Contactpersoon:

Steffie Huijbers
HR Adviseur

hr@vespogroep.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op