Accountmanager Brands
Zie jij kansen waar anderen ze laten liggen, en ben je een ondernemende sales professional? Dan is deze functie mogelijk iets voor jou!
Op dit moment zijn wij op zoek naar een gedreven Accountmanager Brands die ons komt helpen om de Retail distributiekanalen van onze mooie merken Walra, Byrklund, Clyr en Dindi Home uit te breiden in de Benelux.
Wat houdt de functie in?
Als Accountmanager Brands bij Vespo ben jij dé expert op het gebied van Retail distributie. Jouw rol omvat het beheer van ons bestaande netwerk aan relaties, evenals proactieve uitbreiding ervan. Je draait je hand niet om voor acquisitie en het openen van nieuwe deuren bij klanten in de Nederlandse en Belgische Retail sector (Home Textiles, B2B). Zowel cross- als upsell zijn voor jou vertrouwde begrippen. Met scherp oog voor ons merkenbeleid stuur je op verkoopdoelstellingen en werk je samen met ons aan de groei van onze Retail omzet.
Naast de dagdagelijkse sales werkzaamheden denk je ook proactief mee over innovaties en verbeteringen van sales processen.
Jouw doel:
- Het uitbreiden van onze business, bij zowel bestaande als nieuwe klanten
- Jij bent hét (commerciële) aanspreekpunt voor onze Retail klanten
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Je draagt samen met het team de verantwoordelijkheid over de exclusiviteit en het distributiebeleid van onze merken.
- Je zoekt proactief naar prospects en weet hoe je deuren moet openen bij nieuwe klanten.
- Onderhouden van relaties met bestaande klanten en benutten van potentiële up- en cross sell mogelijkheden.
- Je werkt nauw samen met andere intern afdelingen t.b.v. optimale klanttevredenheid.
- Je pakt proactief jouw rol in het verbeteren van het Vespo resultaat, ook op lange termijn, door o.a. te komen met verbetervoorstellen van sales processen en innovaties.
Wie zijn wij?
Sinds 1960 is Vespo expert op het gebied van textiel. Met ongeveer 90 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: huishoudtextiel en bedrijfskleding. We maken textiel op maat voor onze klanten. Onder de merken Walra, Dindi en Byrklund verkoopt Vespo huishoudtextiel. Onder het merk Santino verkoopt Vespo werkkleding. Vespo fungeert op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers verspreid over de hele wereld en onze klanten (voornamelijk gevestigd in Nederland en België). Samen zorgen we er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt, zodat ook jij geïnspireerd raakt door onze basis: de vezels.
Vespo is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als: laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje Bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.
Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:
- Je komt te werken in een fijne en gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, een tikkeltje bourgondisch en open werksfeer.
- Je maakt deel uit van een ambitieus, ondernemend en gedreven team.
- Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en rol. Een bonus als jij je targets hebt gehaald en een leaseauto is daar ook onderdeel van.
- Mogelijkheid om thuis te werken met, in overleg met het team, flexibele start- en eindtijden.
- Een functie en organisatie waarin je ruimte krijgt om jezelf binnen het vakgebied te ontwikkelen en werkzaamheden naar je toe te trekken.
- Alle faciliteiten die je nodig hebt voor je werkzaamheden. Denk aan een laptop en mobiele telefoon.
- Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder twee keer per week een gezamenlijke “luxe” lunch en een vrijdagmiddag borrel. Dit om het familiegevoel te versterken!
- Bovendien kom je terecht bij een groeiende en ambitieuze organisatie: een plek waar hard wordt gewerkt maar ook zeker hard wordt gelachen!
Wat verwachten we van jou?
Functiegerichte competenties:
- Communicatief sterk: je hebt goede communicatieve skills en schroomt niet voor wat zwaardere gesprekken zoals onderhandelingen.
- Ondernemend en proactief: je bent altijd op zoek naar nieuwe kansen. Daarbij denk je niet alleen, maar je handelt ook! Naast het uitbreiden van de business denk je ook proactief mee over interne verbeteringen.
- Stressbestendig: je kunt snel schakelen tussen meerdere stakeholders en laat je niet snel op de kast jagen.
- Commercieel en doelgericht: jij houdt je dagelijks bezig met hoe we de hoogst mogelijke omzetten kunnen bereiken binnen jouw domein en werkt naar jouw doelen toe.
- Representatief: jij bent het visitekaartje van Vespo en onze merken richting de klant.
Vaardigheden:
- HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 5 jaar werkervaring met sales binnen de Retail / FMCG sector
- Ervaring met de verkoop van merken. Zaken zoals exclusiviteit en distributiebeleid zijn jou dan ook bekend
- Je voelt aansluiting met onze merken (Walra, Dindi, Clyr, Byrklund) en de bijbehorende doelgroepen
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Je bent bij voorkeur fulltime (38 uur per week) beschikbaar, minder uren is bespreekbaar
Natuurlijk is het een pré als je al ervaring hebt met textiel. Echter is het onze passie, dus wij leren het je graag!
Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen, wij staan altijd klaar om je te woord te staan.
Contactpersoon:
Manon de Rijk
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

