Huishoudtextiel

Huishoudtextiel

Binnen Huishoudtextiel levert Vespo producten voor in de slaapkamer, badkamer en keuken. Denk hierbij aan dekbedovertrekken, handdoeken en keukendoeken, maar ook badjassen en hamamdoeken.  

Vespo voert zowel eigen merken – Walra en Byrklund – als merken of producten die zij produceert voor private labels van diverse grote winkelketens.

Walra

Walra wil de dagelijkse luxe voor iedereen bereikbaar maken. Het merk heeft een rijke geschiedenis en bestaat al sinds 1873. Walra is vooral bekend van beddengoed en badgoed, maar heeft ook keukentextiel en warme plaids en kussentjes.
Walra heeft een continue collectie aan bed- en badtextiel en brengt daarnaast twee keer per jaar een nieuwe collectie uit. Walra wordt verkocht via walra.com en via winkels zoals Hudson’s Bay, Woonexpress, Wehkamp en via vele speciaal winkels. Meer informatie is te vinden op walra.com

Ga naar de Walra Portal

Byrklund

Basics for living, dat is waar Byrklund voor staat. Betaalbare en kwalitatieve homebasics in frisse dessins. De producten van Byrklund worden vaak ingezet bij spaaracties, bijvoorbeeld bij supermarkten en drogisterijen. Daarnaast wordt Byrklund door diverse retailers, zoals Dekbeddiscounter, ingezet in hun reguliere assortiment.

Private Label

Voor diverse retailers ontwikkelt Vespo producten in de segmenten bad- en beddengoed. Van design tot aan eindproduct, alles wordt voor de retailers uit handen genomen indien dit gewenst is. Denk bijvoorbeeld aan dekbedovertrekken die we ontwikkelen voor diverse woonketens, maar ook keukentextiel of badgoed dat bij online webshops wordt verkocht.

Licenties

Via merken voelen consumenten zich verbonden met diverse belevingswerelden zoals de Efteling of Fortnite. Door het aangaan van samenwerkingsverbanden brengt Vespo de bekende merken letterlijk in huis. Momenteel werkt Vespo samen met de merken Fortnite, Disney, Woezel & Pip, Efteling en de Fabeltjeskrant.


Spaarcampagnes – Loyaliteit

Samen met retailers worden regelmatig spaarprogramma’s bedacht en uitgerold. Voor het inzetten van deze loyaliteitsprogramma’s kan Vespo de volledige complete Supply Chain coördineren; van productontwikkeling tot uitlevering. Denk daarbij aan het meedenken over de opzet van het actiemechanisme, de winkelcommunicatie maar ook ondersteuning op het gebied van voorraad. Samen zorgen we ervoor dat het gewenste eindresultaat ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt.